Lejki sprzedażowe – kiedy warto je zastosować w marketingu?


reklama

Lejek marketingowy zdecydowanie dzieli się na cztery etapy, jakie charakteryzują rozmaite poziomy zainteresowania Twoją propozycją. Dla każdego spośród nich, powinieneś określić właściwe funkcjonowania marketingowe, jakie pozwolą Ci przesunięcie Twoich klientów do następnego kroku. Niezwykle ważną sprawą jest wybranie dobrych środków oraz form przyciągnięcia uwagi zainteresowanych, natomiast potem zmiany ich pozycji w lejku sprzedażowym. Potrzebne do przesunięcia klientów w dół własnego lejka sprzedażowego jest podpowiedzenie im dobrych treści, jakie namówią ich do zachowania własnych danych kontaktowych.

Czym jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy czyli lejek zakupowy lub lejek dochodowy, odnosi się do mechanizmu zakupowego, poprzez jaki spółki przeprowadzają własne leady. Jest on zazwyczaj rozłożony na kolejne etapy oraz ruchy, jakie różnią się od siebie we współzależności od wybranego rodzaju sprzedaży. Samo pojęcie lejka sprzedażowego to tak właściwie naoczna reprezentacja podróży kontrahenta – od zwrócenia uwagi na istnienie konkretnej firmy aż do dokonania zakupu.

Na czym polega tworzenie lejka sprzedażowego?

Gdy masz spółkę, to przed sprzedażą nie uciekniesz. Możesz natomiast oswoić oraz niezwykle złagodzić tenże mechanizm. Z pomocą nadchodzi lejek sprzedażowy oraz zaprojektowanie go w taki sposób, aby do minimum zminimalizować samą sprzedaż – oferować produkty/usługi jedynie tymże, co są orientacyjnie zainteresowani. Przede wszystkim musisz zrozumieć własnych klientów, ich zachowania oraz mechanizmy decyzyjne. Niektórym starczy kliknięcie w reklamę oraz odpowiednia propozycja, natomiast pozostali muszą przejść Twoją firmę, poznać jak Twój artykuł rozwiązuje ich kłopot, przekonać się o Twojej wiarygodności. We współzależności od specyfiki interesu lejek może być mały czy niezwykle poszerzony.

Lejek sprzedażowy: Jak przyciągnąć konsumentów?

Wiadomo – by dojść z własną propozycją do większego gremium, potrzebujemy dobrych postępowań reklamowych oraz rabatowych. Przekaz, jaki kierujemy do klientów, musi być określony oraz dostępny. Gdy dajemy jakąś gwarancję, to musi ona zostać dotrzymana, czyli w przyszłości klient do nas po prostu nie powróci. By tworzyć świadomość istnienia własnej firmy, wymagamy dobrych urządzeń, jakie zapewnią nam dojście do leadów.

Lead = mail?

Leadem zazwyczaj oznacza się jedynie osobę/firmę, jaka zostawiła nam chociaż email lub skontaktowała się z nami. Można natomiast rozszerzyć jeszcze ową teorię o pozostałe formy kontaktu, jakie zostawia nam użytkownik (celowo lub nie). Nie zawsze jest tak, iż ktoś pragnie nam od razu dać email oraz dostać np. bezpłatny e-book. Momentami nie dostajemy nic, jednak ciągle mamy kontakt przez remarketing czy, gdy udało nam się zaprosić do polubienia, poprzez fanpage czy grupę.

Źródło: https://marketinghacker.pl/jak-zbudowac-lejek-sprzedazowy-dla-b2b-instrukcja-krok-po-kroku/

What's Your Reaction?

Cry Cry
0
Cry
Cute Cute
0
Cute
Damn Damn
0
Damn
Dislike Dislike
0
Dislike
Like Like
0
Like
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF

Lejki sprzedażowe – kiedy warto je zastosować w marketingu?

log in

Become a part of our community!

reset password

Back to
log in