Wystarczy krótki spacer po dowolnej alejce sklepu spożywczego, aby zdać sobie sprawę z tego, jak bardzo rozwinięty jest przemysł opakowaniowy. Konsumenci witani są nowatorskimi rozwiązaniami, wykorzystywanymi przez producentów żywności – od ekologicznych opakowań, po design, który faktycznie pomaga w przygotowywaniu posiłków. Dla producentów wybór odpowiedniego opakowania jest ważną decyzją strategiczną. Przy wyborze projektu opakowania należy rozważyć między innymi następujące kwestie:
1. Ochrona przed uszkodzeniem lub zanieczyszczeniem przez drobnoustroje, powietrze, wilgoć i toksyny – produkty muszą być chronione przed ewentualnym uszkodzeniem podczas transportu w trudnych warunkach, a także muszą spełniać wszelkie wymagania fizyczne, chemiczne lub biologiczne.
2. Zapobieganie wylaniu się lub wyciekom produktu – opakowania muszą być szczelnie zamknięte i odporne, aby zapewnić, że produkt pozostaje niezmieniony na wszystkich etapach dystrybucji, aż do otwarcia przez konsumenta.
3. Identyfikacja i etykietowanie produktu – wartości odżywcze, skład i terminy użyteczności do spożycia są ważne nie tylko dla konsumentów, ale także dla sklepów spożywczych. Kody kreskowe ułatwiają sklepom śledzenie zapasów i sprzedaży.
4. Marketing produktów dla konsumentów – integralność produktu jest niezwykle ważna, ale marketing jest równie istotny. Poza ochroną przedmiotu, opakowanie musi „przemawiać” do kupującego i ostatecznie prowadzić do sprzedaży. Opakowania, które wywołują reakcję „wow”, zawsze będą wyróżniać się na tle konkurentów.
Ponieważ opakowania odgrywają tak ważną rolę w ochronie i rynkowej sprzedaży produktów, wiele firm poszukuje rozwiązań, które mogłyby obniżyć ceny pakowania, nie tracąc na najwyższej jakości produkowanych opakowań. Niektóre firmy uciekają się do zatrudnienia zewnętrznego usługodawcy, oferującego pakowanie produktów i ich transport. Inne inwestują w najnowocześniejsze urządzenia, działające 24 godziny na dobę i zapewniające szybkie, ciągłe i nieprzerwane pakowanie. Dzisiejszy rynek prezentuje niezliczone możliwości w zakresie pakowania i etykietowania. W miarę rozszerzania się linii produktów, wielu producentów stoi w obliczu ciągłej potrzeby ewolucji swoich wyrobów, jak również unowocześniania linii pakujących produkty.
Jeżeli Twoja firma poszukuje partnera w technologii ważenia i pakowania produktów sypkich, zamykania worków i paletyzowania, skontaktuj się z przedstawicielem firmy Alima-Pack ze Środy Wielkopolskiej. Alima-Pack specjalizuje się w systemach zamykania worków Fischbein, oferując takie urządzenia jak zgrzewarki, zaklejarki, zaszywarka stacjonarna i głowice zaszywające. Odwiedź stronę internetową www.alimapack.pl, zapoznaj się z szeroką ofertą firmy i skontaktuj się z doradcą w celu omówienia szczegółów.