Dlaczego bankom zależy na młodych klientach?


młodzież

Okazuje się, że młody klient wykazuje większą lojalność do wybranego banku, jest również mniej wymagający. To główne powody, dla których instytucje bankowe walczą o sprzedaż swoich produktów właśnie najmłodszym pokoleniom. To dlatego na rynku usług bankowych pojawia się coraz więcej korzystnych propozycji dla dzieci, młodzieży oraz studentów.

Zarządzanie finansami od małego

Eksperci rynku finansowego potwierdzają, że rodzice powinni zadbać o edukację z zakresu zarządzania pieniędzmi, biorąc pod uwagę wychowanie swoich dzieci. Najmłodsi najczęściej uczą się tego niestety z reklam, czasem w szkole. Dużo korzystniejsze jest wpajanie im zasad dysponowania środkami pieniężnymi na co dzień, w praktyce.

Dobrym rozwiązaniem jest chociażby założenie lokaty bankowej albo skorzystanie z produktów banku, takich jak konto dla młodych. To podstawowy rachunek, dzięki któremu dziecko może uczyć się samodzielnego wydatkowania.

Banki walczą o młodych klientów

Banki wreszcie zdały sobie sprawę, że to w najmłodszych pokoleniach jest największy potencjał. Co ciekawe, w zakresie korzystania z usług bankowych, klienci poszczególnych instytucji wykazują szczególną lojalność. Oznacza to, że jeśli posiadają już jakiś produkt w konkretnym banku, to po drugi zwrócą się również do tego samego.

Budowanie zaufania od najmłodszych lat sprawia więc, że banki pracują nad odpowiednią liczbą klientów w przyszłości. Kiedy młodzi dorosną, zapukają do placówki instytucji po kredyt gotówkowy, konto oszczędnościowe czy kredyt hipoteczny.

Młodzi lubią innowacje

Co ważne, to właśnie młodzi klienci wykazują najlepszą świadomość w zakresie nowoczesnej bankowości. To oni są żądni innowacyjności i komfortowego korzystania z usług banków. To dla nich konto dla młodych ma być w wersji mobilnej, a rachunek, którym zarządzać można na platformie internetowej to już podstawa.

Młodzi też o wiele rzadziej odwiedzają tradycyjne banki. Automatyzacja i samoobsługa klientów oznacza dla banków dodatkowe zyski. Już teraz kolejne oddziały banków zostają zamykane, bo trafia tam coraz mniej klientów. Większość woli kontaktować się telefonicznie, mailowo albo poprzez czat. Online możliwe jest również nabywanie bankowych produktów. Właśnie z takich opcji korzystają młodzi, dla których wirtualny świat nie jest żadną zagadką.

Z młodymi można się „dogadać”

Okazuje się również, że młodzi klienci banków są o wiele mniej roszczeniowi. To oni są w stanie zapłacić za pewne usługi, nie żądają darmowej obsługi. To również oni cenią sobie jakość i mają świadomość konieczności ponoszenia ewentualnych opłat z tego tytułu. Młodzi mają najczęściej tylko jedno konto.

Decyzję o wyborze banku podejmują, zazwyczaj opierając się na opiniach znajomych. Na nic zdaje się masowa reklama, jeśli nikt nie poleci im danego produktu. Pewne jest również to, że to młodzi mają większe zaufanie do banków i to oni częściej wybierają kartę płatniczą aniżeli gotówkę.

What's Your Reaction?

Cry Cry
0
Cry
Cute Cute
0
Cute
Damn Damn
0
Damn
Dislike Dislike
0
Dislike
Like Like
0
Like
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF

Dlaczego bankom zależy na młodych klientach?

log in

Become a part of our community!

reset password

Back to
log in