Zacznijmy od tego czym jest influencer marketing , otóż jest to taka dziedzina z marketingu bazująca na rozpoznawalności i pozycji osób zaangażowanych w promocję. Jest on jednym z najgorętszych trendów w świecie promocji produktów i usług.
Influencerem może być właściwie każdy , każda osoba czy to bloger, vloger lub właściciel popularnego konta w mediach społecznościowych . Może nim być także ekspert w danej dziedzinie dzielący się swoją opinią w Internecie. Często bardzo zdarza się tak, że złe posunięcia w influencer marketingu może doprowadzić do kryzysu .
Dzieje się tak ponieważ może to być naturalnym następstwem umasowienia się tej formy marketingu wszędzie. Niestety marketerzy nie potrafią za bardzo zapobiegać temu kryzysowi , gdyż nie jest to takie proste. Kryzys taki następuje zupełnie niespodziewanie , ma on gwałtowny i niekontrolowany przebieg i burzy unormowaną działalność organizacji jaką jest influencer marketing. Wiele w tym temacie można przeczytać także tutaj adnext.pl.
Kryzys ten rozwija się bardzo gwałtownie i nie da się go w żaden sposób powstrzymać czy też skontrolować. Jakie są przyczyny takiego kryzysu zapytacie ? Wynika on z braku zrozumienia tej formy współpracy przez innych . Przykładem takiego konfliktu jest między innymi bezprawne wykorzystanie wizerunku influencera. Bardzo często zdarza się tak że jakaś marka czy firma bezprawnie wykorzystuje wizerunki blogerów dodatkowo przypisując im słowa których nigdy nie wypowiedzieli. Taki bardzo głośny przypadek miał miejsce w 2014 r. jest to wtedy bezprawne wykorzystanie wizerunku , a przecież aby móc wykorzystać czyjś wizerunek potrzeba jego zgody.
Kolejnym przykładem przyczyn konfliktu jest także błędna komunikacja z influncerem oraz narzucanie mi działań marketingowych, co zdecydowanie nie polepsza współpracy tylko bardzo ją komplikuje. Bardzo często zdarza się tak że dana firma narzuca influncerowi subiektywną opinie , a należy pamiętać że to nie o to chodzi. Takie sytuacje bardzo często rodzą konflikty a to prowadzi do kryzysu o którym mowa była na początku. Jak radzić sobie z kryzysem, otóż najlepiej jest tak odwrócić umiejętnie cała sytuację aby kryzys przerodzić w sukces.