Jeśli prowadzisz własną działalność, dzisiejsze realia nie dają wyboru – musisz posiadać witrynę internetową. Oczywiście, niezwykle ważne są treści na niej publikowane, układ graficzny, intuicyjność zakładek itp, jednak te same cechy powinien zawierać plakat, portfolio, ulotka czy jakiś informator turystyczny. Są to kwestie oczywiste, wykorzystywane w wielu płaszczyznach naszego życia.
Czym są strony responsywne?
Współczesny internauta posiada jednak znacznie wyższe wymagania, które co więcej nieustannie rosną. Każdego dnia miliony użytkowników Internetu, którzy mogą okazać się Twoimi potencjalnymi odbiorcami przegląda strony www na różnych urządzeniach. Tablety, smartfony, laptopy, notebooki, komputery – każdy z tych gadżetów cechuje się inną wielkością ekranu, rozdzielczością i systemem operacyjnym.
W związku z powyższym pojawiła się ważna kwestia techniczna nazwana z języka angielskiego Responsive Web Design. Oznacza to nic innego jak strony internetowe zaprojektowane w taki sposób, aby dostosowywały się do rozmiaru ekranu urządzenia, na którym są wyświetlane. Dzięki temu treści stają się bardziej przystępne i przyjazne dla użytkownika, co pozytywnie wpływa na nasz wizerunek. Jeśli na stronie wyświetla się reklama, której internauta nie może zamknąć, litery są za małe, a grafik nie da się „ogarnąć” wzrokiem w całości, nasz potencjalny klient nie pozostanie długo na takiej witrynie.
RWD pozytywnie wpływa na SEO
Chodzi o to, że Google wspiera strony responsywne, dzięki czemu pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania niż pozostałe. Ma to związek z pozycjonowaniem – usługą, którą zazwyczaj wykupuje się u firm z branży marketingu internetowego. Na proces pozycjonowania składa się wiele czasochłonnych działań, które przynoszą efekty dopiero po czasie. W zakres tej usługi wchodzi między innymi optymalizacja strony internetowej czyli dostosowywanie elementów w kodzie i strukturze witryny, które są widoczne jedynie dla robotów wyszukiwarek. Responsive Web Design odgrywa tutaj niebagatelną rolę, gdyż im wyższa pozycja Twojej strony w Google, tym większe szanse na zdobycie klientów, sprzedanie produktów i zyski dla firmy.
RWD jest kolejnym przykładem na to jak istotne jest podążanie za trendami i dostosowywanie się do odbiorców. Tylko spełnianie oczekiwań klientów może zagwarantować owocną sprzedaż i satysfakcjonujące utargi. Spragniony większej dawki informacji ze świata IT? Sprawdź nowe technologie i bądź na bieżąco!