Reklama reklamie nie równa


biznes

Można zrobić piękny film, ale nie uzyskać żadnego innego efektu, poza wizualnym. Ważne jest, aby filmy promocyjne były nie tylko piękne wizualnie, ale i skuteczne. Jak wiadomo reklama reklamie nie równa.

W internecie krążą reklamy, które są zrobione bardzo dobrze, jednak cały Internet śmieje się z twórców. Jak to możliwe, że świetni filmowcy tak źle zrobili film. Otóż film wcale nie jest zrobiony źle, może być zrobiony z pomysłem, mieć piękne światło, idealnie dobraną muzykę, ale staje się prześmiewczym wiralem. Podawać przykładu nie wypada, ale trzeba warto wytłumaczyć dlaczego Internet niektórych rzeczy nie przebacza.

Przede wszystkim każdy film promocyjny musi mieć pomysł. Jakiś, ale oczywiście najlepiej, gdyby to był pomysł dobry. Ale co to znaczy dobry? Dla kogo dobry? Dla producenta? Dla klienta? Dla odbiorcy? Tworząc filmy promocyjne staramy się przede wszystkim odpowiedzieć sobie i klientowi na kilka ważnych pytań:

– po co?

– dla kogo?

– o czym mam mówić?

– gdzie będzie wykorzystywany?

Odpowiadając sobie na pierwsze pytanie: Po co? Wspólnie z klientem ustalamy cel, który ma służyć, kiedy będziemy robić filmy promocyjne. Po co czyli np. czy film ma służyć do tego, aby sprzedać więcej biletów na wydarzenie, czy do poprawy wizerunku np., osoby lub instytucji, a może ma pokazać jakieś określone oblicze firmy, czyli np. że jest profesjonalna, ale że w firmie jest luźna atmosfera, albo film ma być z przymrużeniem oka itd.

Później odpowiadamy sobie na pytanie: do kogo kierujemy treści zawarte w filmie? Filmy promocyjne w Warszawie są tak tworzone, aby treści odpowiadały odbiorcy. Film to także kod komunikacyjny pokazujący wartości, jakimi kieruje się zarówno nadawca, jak i odbiorca. Inaczej odbierać będzie treści o dzieciach młody rodzic, inaczej dziadek, a jeszcze inaczej nastolatek.

Kiedy zastanawiamy się produkując filmy promocyjne nad treścią przekazu rozmawiamy z klientem o kilku aspektach: o czym dokładnie ma mówić film, jakie ma nieść treści, jakie są ograniczenia prawne w kontekście materiałów filmowych (np. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości), jakie są normy społeczne i środowiskowe, które warto wykorzystać przy produkcji. Itd.

Gdzie film będzie wykorzystywany – to bardzo ważne pytanie, bo innymi prawami rządzi się telewizja, innymi Youtube, a jeszcze innymi strony internetowe firm lub twórców.

What's Your Reaction?

Cry Cry
0
Cry
Cute Cute
0
Cute
Damn Damn
0
Damn
Dislike Dislike
0
Dislike
Like Like
0
Like
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF

Reklama reklamie nie równa

log in

Become a part of our community!

reset password

Back to
log in