Planowanie mediów – jak to się robi?


marketing

Kampania marketingowa jest trudnym przedsięwzięciem, które w znaczący sposób wpływa na kształt funkcjonowania firmy. Dzięki dobrze zaprojektowanej akcji reklamowej, produkt staje się rozpoznawalny, a jego sprzedaż wzrasta. Zła kampania potrafi wszystko zniweczyć i pozbawić firmę zysków. Istotną rolę w całym tym procesie odgrywają media i ich planowanie. Tylko jak to się robi?

Czym jest planowanie mediów

Terminem planowania mediów nazywa się cykl mający na celu optymalne zaplanowanie, zgodnie z budżetem, emisji reklam w mediach. Jest to więc szereg działań, które podejmujemy, aby optymalnie wykorzystać czas antenowy lub optymalnie zagospodarować przestrzeń dla reklamy naszego produktu. Oprócz tego istotną rolę w planowaniu mediów odgrywa czas. Każda reklama musi być przeprowadzona w konkretnym celu i w konkretnym okresie. Jeżeli reklama nie trafi do odbiorców w okresie Bożego Narodzenia, a przygotowana została właśnie pod ten cel, to oznaka, że na etapie planowania mediów popełniono znaczące błędy. Dodatkowo chodzi tu o wybranie takiej pory emisji, wrzucenia postu do sieci czy wydania gazety, które będzie najlepiej odpowiadało osobom, do których skierowana jest reklama.

Jak to zrobić?

Całość jest więc niezwykle skomplikowaną formacją, nad którą na co dzień pracuje sztab ludzi. Aby przewidywać jak najlepiej umieszczać reklamy w mediach należy brać pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze wyniki badań w mediach, które wskazują na największą oglądalność, klikalność itd. Po drugie należy wziąć pod uwagę specyfikę mediów, w których się reklamujemy. Istotną rolę odgrywa także charakter mediów oraz typ osobowy widzów danego programu. Jest to więc praca bardzo żmudna, ale dająca niezrównane efekty, m.in.
w wynikach sprzedażowych.

Aby dobrze rozplanować media należy prowadzić nieustanny monitoring mediów. Dobrze wykonane badania to szansa i podstawa sukcesu, a aby go osiągnąć, potrzebujemy pomocy profesjonalistów, takich w Codemedia. Sprawdź ich sam na codemedia.pl!

What's Your Reaction?

Cry Cry
0
Cry
Cute Cute
0
Cute
Damn Damn
0
Damn
Dislike Dislike
0
Dislike
Like Like
0
Like
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF

Planowanie mediów – jak to się robi?

log in

Become a part of our community!

reset password

Back to
log in