W co warto się zaopatrzyć prowadząc firmę/biuro?


dokumenty

Przedsiębiorstwa, a przy tym biura, zakładane są głównie w celu uzyskania zysku. O ile pieniądze najczęściej przetrzymuje się na koncie w banku, który w dzisiejszych czasach obsługuje się najczęściej przez internet, o tyle zawsze przydaje się mieć gotówkę w kasie plus zostaje jeszcze kwestia dokumentów. Trzymanie ich na widoku daje zwiększone ryzyko kradzieży. Lepiej zabezpieczyć się przed taką sytuacją i przejrzeć jakie sejfy są dostępne na rynkach.

Sejfy gabinetowe

Jeżeli wielkie modele to za dużo, warto rozejrzeć się jakie sejfy gabinetowe są w sprzedaży. Nie są one tak duże, ale na pewno nie można nazwać ich małymi. Z łatwością pomieszczą nie tylko małe ilości pieniędzy, ale także grube pliki dokumentów. Poza tym taka forma zabezpieczenia nie musi być wcale trzymana w biurze, tylko może zostać zabrana do domu. Ponadto takie sejfy są wystarczająco wytrzymałe i sprytnie skonstruowane, aby powstrzymać potencjalnych złodziei i pozwolić aby właściciel firmy przestał martwić się o swoją własność, przynajmniej pod tym względem.

Zabezpieczenie przedsiębiorstwa

Jednakże zabezpieczenie przedsiębiorstwa nie polega tylko na schowaniu w sejfie wszystkiego co się da. W niektórych firmach, czy też bankach transakcje odbywają się z użyciem dużej ilości gotówki. W tym momencie pojawiają się liczne problemy dotyczące efektywności pracy i prawdziwości pieniędzy. Dla przykładu dajmy wpłacanie lub wypłacanie gotówki w kantorze. O ile małe ilości to nie kłopot, o tyle przy dużych sumach można się pomylić, a przy tym narazić biuro na duże straty lub złą rekomendację wśród klientów, którzy dostali mniej pieniędzy niż powinni. Mogą oni pomyśleć, że firma chciała ich oszukać! Dobrym rozwiązaniem zapobiegającym takim nieścisłościom są liczarki pieniędzy. Wystarczy do nich włożyć wszystkie banknoty (oczywiście o tym samym nominale), a maszyna sama wyliczy ile sztuk zostało w nie włożone. W niektórych modelach wyświetlany wynik zobaczyć może zarówno kasjer jak i klient. Wtedy ewentualna pomyłka nie będzie spowodowana przez człowieka tylko maszynę, a to już jest jakieś usprawiedliwienie (nawet w oczach obsługiwanej osoby).

Ale przecież również pracownicy mogą zostać oszukani. W takich przypadkach dobra reputacja człowieka nie robi zbytniej różnicy, w końcu nie jest on ogólnie znany, za to przedsiębiorstwo może mieć straty liczone nawet w tysiącach złotych. Zabiegać takim sytuacjom mogą testery banknotów sprawdzające czy otrzymane pieniądze są prawdziwe.

To są tylko podstawowe sprzęty zapobiegające oszustwom i kradzieży. Zawsze istnieją jeszcze większe sejfy, czy inne zabezpieczenia, w które można się wyposażyć. Wszystko zależy od wielkości firmy i potrzeby poczucia bezpieczeństwa.

What's Your Reaction?

Cry Cry
0
Cry
Cute Cute
0
Cute
Damn Damn
0
Damn
Dislike Dislike
0
Dislike
Like Like
0
Like
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF

W co warto się zaopatrzyć prowadząc firmę/biuro?

log in

Become a part of our community!

reset password

Back to
log in