Za przesyłkę zamówienia zazwyczaj płacą klienci, jednak cały proces wiąże się również z kosztami, które musi ponieść firma. Zdarza się, że z pozoru niewielkie wydatki zsumowane po określonym czasie stają się całkiem duże. Warto więc szukać rozwiązań, które pozwolą je zminimalizować. Aby jednak to uczynić, należy wiedzieć, z jakimi kosztami, również ukrytymi wiąże się przesyłanie paczek firmowych.
Pakowanie też kosztuje
Materiały do pakowania to całkiem spory wydatek. Choć w przypadku jednej paczki nie wydaje się być tak duży – jeden karton i czarny strecz lub taśma klejąca nie kosztują wiele. Jednak zliczając wydatki z całego miesiąca okazuje się, że przy dużej ilości nadawanych przesyłek powstaje pokaźna suma za takie materiały. Na jakości opakowań nie należy oszczędzać – mają zapewnić nie tylko bezpieczne dostarczenie zamówienia, ale również estetykę. Ładnie zapakowany towar to zaleta w oczach klienta. By jednak nieco uciąć wysokie koszty, warto zamawiać bezpośrednio u producenta.
Nadawanie paczek i zwroty
Ukryte koszty związane są z koniecznością zawiezienia paczek do przewoźnika. Wiele firm wybiera jednak o wiele korzystniejszą opcję nadawania przesyłek bezpośrednio spod wskazanego adresu. W ten sposób kurier przyjeżdża pod drzwi firmy i zabiera paczki. Przedsiębiorca nie traci ani pieniędzy związanych z transportem, ani czasu, jaki byłby potrzebny do zawiezienia paczek. Przesyłki kurierskie door-to-door są rozwiązaniem wygodnym zarówno dla nadawcy, jak i dla odbiorcy. Innym wydatkiem są zwroty, które niestety zdarzają się bardzo często. Nie wynika to z wadliwości towaru, ale z nieodpowiedzialności klientów, którzy paczek nie odbierają.
Wydatek rzadki, ale owocujący, czyli promocja „przesyłka za darmo”
Klienci bardzo lubią takie oferty sklepu, dlatego zastosowanie tej praktyki raz na jakiś czas sprawi, że grono stałych kupujących z pewnością się powiększy. W takim dniu za przesyłkę płaci firma, dlatego powinna wybrać przewoźnika, który oferuje atrakcyjne ceny za świadczone usługi.