Każdy statek pływający w wodach słodkich bądź słonych, bardziej szkodliwych dla metalu, potrzebuje remontu. Nawet wilgotne powietrze w przestrzeni morskiej zawiera sól, która osadza się w szczelinach statku. Z tego wynika, iż nawet te części nie mające bezpośredniego kontaktu z wodą wymagają systematycznego przeglądu i naprawy przez specjalistów.
Remontu wymagają wszystkie statki niezależnie od ich rozmiarów. Ale ilość zaangażowanych w to osób jednak zależy od gabarytów statków. Duża ilość ludzi może być potrzebna wówczas, gdy naprawa musi być wykonana w jak najszybszym czasie.
Gdzie się odbywają naprawy?
Wyróżniane są dwa doki: suchy i mokry. W zależności od prac, jakie mają być wykonane statki umieszcza się w konkretnym doku. Na przykład malowania nie przeprowadza się w doku mokrym, lecz w suchym, a naprawy wewnątrz statku nie wymagają umieszczenia go w doku suchym. Niektóre nieszczelne miejsca, elementy, które uległy zniszczeniu lub korozji można wykryć za pomocą prowadzenia napraw w doku mokrym. Ułatwia to pracę w miejscach trudno dostępnych.
Jeżeli chodzi o miasta, w których dokonuje się napraw statków, to są to oczywiście miasta położone nad morzem. W Polsce skorzystać z usług remontowych można na przykład w Szczecinie lub Gdańsku. Odnaleźć firmę, która wykona swoją pracę solidnie i na wysokim poziomie nie powinno sprawić problemów. Remonty jachtów sa potrzebne.
Kto pracuje nad naprawą statków?
Najbardziej potrzebnymi specjalistami do pracy ze statkami to spawacze, lakiernicy, elektrycy. Pracownicy powinni wyróżniać się siłą, odwagą, starannością, brakiem lęków i, co bardo ważne, dokładnością podczas dokonywania prac.
Aby móc wykorzystać te cechy charakteru i perfekcyjnie wykonać swoje obowiązki pracownicy powinni wiedzieć, na co zwracać uwagę podczas przeglądu. Każdy pracownik musi się znać na podstawowych zasadach eksploatacji statków, ponieważ w tej dziedzinie nie ma miejsca na błąd.
Koszty
Koszty każdego zlecenia zależą od zakresu przeprowadzonych prac i terminu, w jakim te prace zostały wykonane. Oczywiste jest to, że zlecenia wykonywane priorytetowo będą kosztować o wiele więcej, niż takie standardowe. Większy rachunek będzie wystawiony w przypadku, gdy zabraknie na rynku części potrzebnych do wymiany. Może to zmusić firmę do wyrobienia części na zamówienie.
Zazwyczaj koszty wahają się około kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Czym różnią się prace wykonywane przy statkach a jachtach?
Prace przy jachtach wymagają ostrożności, gdyż łatwo je uszkodzić podczas wyciągania na dok.
Nie mniej ważne jest posiadanie wiedzy przez pracowników na temat budowy jachtu.
Zdecydowanie mniej czasu zajmuje naprawa jachtu niż statku, ponieważ mocno różnią się gabarytami. Prace naprawcze mogą trwać do kilkunastu dni.